Microsoft Publisher – aplikacja DTP w pakietach MS Office
MS Office kojarzony jest głównie ze sztandarowymi aplikacjami: Word, Excel i Power Point, jednak oferuje on swoim użytkownikom dużo więcej. Za przykład może posłużyć Publisher, czyli aplikacja DTP, wspierająca tworzenie materiałów marketingowych. Za pomocą tego programu można w prosty i szybki sposób przygotować broszury, wizytówki czy dyplomy, bez konieczności posiadania zaawansowanej wiedzy z obszaru grafiki.
Edytor tekstu i dużo więcej
Publisher to zaawansowany edytor tekstu, wzbogacony o szereg przydatnych narzędzi, pozwalających na złożenie publikacji. Wszystkie elementy naniesione w programie, niezależnie od tego czy jest to tekst czy materiał graficzny, umieszczane są w ramkach. Ramki te możemy dowolnie modyfikować - zmieniać ich rozmiar czy położenie na danym arkuszu, a także wykorzystać dostępne efekty, które pozwolą nam uzyskać założony wynik.
Publisher umożliwia łamanie tekstu, pracę z ramkami, oprócz tego posiada dodatkowe opcje, takie jak linie prowadzące czy widok wielostronicowy. Dzięki tej aplikacji nie trzeba posiadać zaawansowanej wiedzy graficznej, wystarczy otworzyć program i pozwolić siebie poprowadzić poprzez dostępne opcje aż do efektu, który chcemy osiągnąć
Obsługa aplikacji Publisher jest bardzo podobna do obsługi Worda. W samym programie można znaleźć wiele opcji, spotykanych w innych modułach Microsoft Office, co przekłada się na intuicyjność obsługi.
Publisher w praktyce
Rozpoczynając pracę z programem, warto zaimportować wszystkie obrazy, które mamy do wykorzystania, do jednej kanwy. – Potem możemy się nimi bawić, przestawiać je, eksperymentować, poszukując rozwiązania, które nas usatysfakcjonuje – komentuje Tomasz Smirnow. – Publisher pozwala nam także dodawać do tekstu i materiałów graficznych efekty, m.in. miękkie cienie, odbicia czy funkcje OpenType, a więc np. stylistyczne zamienniki, co uatrakcyjni przygotowywaną broszurę i nada jej profesjonalnego charakteru
Użytkownik Publishera może podczas edycji pliku przeszukiwać z poziomu aplikacji swoje albumy online m.in. z Facebooka, Flickr i innych portali. Może także dodawać znalezione zdjęcia do tworzonego dokumentu, bez konieczności ich wcześniejszego zapisywania na komputerze stacjonarnym, laptopie czy tablecie.
To znacznie usprawnia pracę nad dokumentem i pozwala nadać mu indywidualnego charakteru, wyróżnić się
Łatwa współpraca nad plikiem i szerokie możliwości publikacji
Dokumenty przygotowywane w aplikacji Publisher są domyślnie zapisywane w chmurze. Można je także udostępniać i pracować nad nimi wspólnie z innymi osobami, poprzez wysłanie linka.
Kiedy już zakończyliśmy edycję pliku, możemy go zapisać w formacie jpg lub też w innym formacie graficznym, co przełoży się na wysoką jakość wydruku. Materiał możemy także udostępnić jako wiadomość e-mail lub też przesłać w e-mailu w formacie HTML. Publikacja może być zatem dopasowana do oczekiwań odbiorcy oraz kanałów komunikacji, które chcemy wykorzystać
Microsoft Publisher jest dostępny w wersjach: Office 365 Business i Business Premium, Office 365 ProPlus, a także w wersjach Office 2013 Professional oraz Office 2013 ProPlus. Dodatkowe informacje na temat Microsoft Publisher, a także szkoleń online z produktów Microsoft są dostępne na stronie http://www.onexgroup.pl
Polecamy również

Wsparcie IT dla firm

Jak poprawić komunikację w firmie dzięki Office 365? Teams , Skype i Planner.

Wdrożenie Office 365 w Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu

Najważniejsze korzyści płynące z Power BI

Dlaczego warto robić Backup? Jak go wykonać?

Dlaczego w Onex Group wdrożyliśmy chmurę Azure?

Oszczędność pieniędzy dzięki chmurze. Jak zyskać przenosząc się do Azure?

Na czym polega efektywna praca z Office 365?

Na czym polegają wdrożenia usługi Office 365?

Kompleksowe środowisko pracy w chmurze w Northgate Logistics

Jak zabezpieczyć dane korzystając z chmury Microsoft?

Epidemia ransomware dotyczy już prawie połowy firm

Korzyści płynące z chmury królują nad zagrożeniami

Firmy MŚP coraz bardziej zorientowane na chmurę

Spada liczba ataków phishingowych. MŚP w grupie podwyższonego ryzyka

Polska coraz bardziej gotowa na chmurową rewolucję

Dwie trzecie firm z sektora MŚP pracuje w chmurze, więcej o 16 pp. niż rok temu

Pracownik największym zagrożeniem dla poufności danych

Przybywa możliwości i zachęt do szkolenia przez internet

Boją się chmury, pomimo braku problemów?

Rosną obawy o bezpieczeństwo chmury

Ponad połowa przedsiębiorców nigdy nie miała negatywnych doświadczeń z chmurą

Chmura pochłania co najmniej 15 proc. budżetu IT

Z Office 365 korzysta już co piąty pracownik

MŚP coraz częściej ofiarami ataków hakerskich

Co druga licencja w Polsce jest nielegalna

Przedsiębiorcy coraz częściej stawiają na chmurowe usługi dodatkowe

Chmura: im mniejsza firma, tym bardziej obawia się o bezpieczeństwo danych

Polski biznes chętnie korzysta z rozwiązań chmurowych

Trendy w rozwiązaniach chmurowych: hybryda zyskuje na znaczeniu

Większość polskich firm organizuje szkolenia stacjonarne, ale e-learning zyskuje na znaczeniu

Co druga firma w Polsce korzysta z rozwiązań chmurowych

Za nami przełomowy rok w kontekście usług chmurowych

Start-upy rozwijają skrzydła w chmurze

Nowy Office 2016 – jak zmienił się Excel?

Office 365 – korporacyjne standardy w małej i średniej firmie

Rośnie popularność Office 365 w sektorze MŚP

Skype dla firm: zabezpieczenia klasy korporacyjnej i intuicyjny interfejs
